Bugün yaptığım keki çok beğendik.İçinde fındık,hurma we kuru üzüm war.Tarif damaktadı ndan Gül Hanım a  ait.

Bu keki yaparken ,kalıbı tereyağ ile  yağladım we yağladıktan sonra üzerine fındık kırıntısı serptim.Bu sebeple kekin dış tabakası hafif çıtırımsı oldu,görsel olarak da etkileyici oldu.Bu tüyo için Gül Hanım a teşekkürler.

tarif için;

içindekiler

100 gr eritilmiş tereyağ
125 gr şeker
1 paket vanilya şekeri
1 limon kabuğu rendesi
yarım  limon suyu
4 yumurta
yarım su bardağı süt
bir tutam tuz
1 çay bardağı kuru üzüm
yarım su bardağı fındık (çok az ufaltılmış)
1 çay bardağı hurma
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

yapılışı:

-yumurtalar bir tutam tuzla çırpılır.

-yağ ,şeker,limon suyu,ve kabuğu rendesi ayrı bir kapta karıştırılır.

-üzerine yumurtalar ile süt eklenir.Çırpmaya dewam edilir.

-ayrı bir kapta  karıştırılmış olan un ,hurma,üzüm we fındık  parça parça  karışıma eklenir.

-önceden yağlanmış kalıba dökülür,175 derecede 35-40 dakika pişirilir.

Ben orjinal tariften farklı olarak ,yağlanmış kalıba fındık kırıntısı ekledim.Ayrıca zararlı olduğu için ,vanilya eklemedim.Çiğ fındık yerine hafif kawrulmuş fındık kullandım.

orjinal tarif için:

http://damak-tad.blogspot.com/2011/02/dattel-rosinen-nusskuchen-fndkl-uzumlu.html

adresine tıklayabilirsiniz.

Selametle kalın.

^_^

 

