sonsonresim-720.jpg

Yeşil mercimeği çocuklara yedirmenin en iyi yolu köftesini yapmak bence.Bugün köftesini denedim.Ve tadı hemen hemen normal etli köftelerin tadına benzedi.Görüntüsü de aynen öyle zira büyük kızım yemek konusunda seçici ve Onu hiç bir şekilde, yemekleri başka bir yemeğin içine saklayarak kandıramıyorsunuz ama O bile anlamadı 🙂 ,hatta beni şaşırttı.Belki de farkı anladı ama tadını beğendiği için ses etmedi,bilemiyorum ama bu beni bayağı sevindirdi.

Artık bu köfte öğlen öğününde yapılabilecekler arasında fawori listemize eklendi.Size de öneririm.Hem lezzetli hem de çocuklar için çok besleyici…

tarif:

1,5 bardak yeşil mercimek(geceden ıslatılmış olursa daha iyi olur)

bir yumurta

bir soğan

bir baş sarmısak

bir -iki dilim ekmek(ben galeta unu kullandım)

tuz,baharatlar…

bir buçuk yemek kaşığı yağ

yapılışı:

yeşil mercimek suda pişirilir.Suyu süzülür.

bir tepside mercimek,rendelenmiş soğan ve diğer malzemeler karıştırılıp köfte formu verilir.En sağlıklısı olduğu için ,fırında pişirilir.

afiyet olsun…..

sonsonresim-724.jpg

