Öğretmenler ,ilkokulun birinci sınıfından itibaren çocuklara yardımcı kitap aldırırlar.Ayrıca tatillerde de tatil kitabı adı altında çocukların bilgileri unutmaması için ya da yeni bilgileri öğrenmesi için verilen  ancak  çoğu öğrencileri sıkan ,eğlendirici  olmaktan uzak,gözlemlediğim kadarıyla hiç bir zaman tamamiyle (eğer öğretmenin ”bu kitap mutlaka bitecek” baskısı yoksa ) bitemeyen kitaplar da var.

  Piyasa da bu kadar çok kitap olması beni çok düşündürüyor.Geçen gün gittiğim NT kitapçısında    yardımcı kitapları görünca bayağı şaşırdım.Öncelikle,Birinci sınıftaki çocukların yardımcı kitaba ihitiyacı olduğunu düşünmüyorum.İnsanın aklına , öğrencilerin   üzerinden    para kazanılıyormuş gibi bir düşünce  geliyorÖzellikle de kitapların basitliğini ,düzensiz hazırlanmasını görünce, ”Öğretmen olmaya gerek yok ben bile hazırlarım bu tür kitapları ” diye düşünüyorum ne yalan söyliyeyim . :) Kitapçılar tek tek öğretmenleri dolaşarak ,kendi kitaplarını satmaya çalışıyorlar.

  Peki hangi kitap en iyisi? Bu soruya bilinçli bir anne- babanın bile  cevap vermesi çok zor.Kaldı ki alınacak kitabı incelemeden almak çok vahim bir hata .Çünkü bazı yayınevleri  hala  eski  sistemde.Çocukların bir kaç sene sonra göreceği konuların sorularını sorarak ,öğrencileri korkutabilirler.

 Kızım 3.sınıf öğrencisi.Öğretmenimiz bu sene yardımcı kitap almamaya karar verdi.Zorunlu olunmaması iyi  .Fakat   öğretmenimiz,çocukların hergün çalışma  defterlerine sorular yazıp, çözmesini ya da herhangi bir testi yapmasını istiyor.Bu sebeple; bir çalışma kitabı almak ve soruları onun üstünde yapmak daha pratik.

     İki gün önce Zambak Yayınevi’nin  hücreleme yöntemine göre matematik  kitabını aldım.Çok da beğenerek aldım.Ve kızımın da  hoşuna gitti.Sıkıcı değil tam tersine eğlendirici aynı zaman da konu konu ilerliyor.Sorular karışık değil.Tam da onların seviyesinde.

    Sonuç olarak ,demek istediğim;kitap almak şart değil  ama kitap alınacaksa bunun çok iyi bir kitap olması şart.Çünkü ya kitap bitmiyor,ya da çocuk bazı bilgilerle çok erken karşılaşıyor.Bu da onu strese sokabiliyor.

 

iyi günler…

 

dipnot: Önereceğiniz kitapları yazarsanız diğer  anne  babalar için bir fikir olabilir.