zeynores-278

Sütlaç benim için Türk geleneksel tatlılarının en önemli tadlarından biri .Dikkat ediyorum da bu geleneksel lezzet artık bayramlarda yapılmaz oldu.Eskiden   bayram ziyaretlerine gittiğimizde her evde ikram edilirdi.Bayramı beraber geçirdiğimiz kayınvalidemlerde bile artık sütlacın yerini baklava tarzı tatlılar alınca insan biraz hüzünleniyor tabi.Çünkü, dedim ya bizim için bir gelenek…Ben de artık bu ruhu öldürmemek için her 15 günde bir sütlaç yapıyorum .

Artık ölçüsüz bile yapmaya başladım sütlacı.Önce pirinçleri suda haşlıyorum.Sonra da hemen, kaynattığım  sütün içine ekleyip 5 dakika sonra da şeker ekleyip  biraz daha bekledikten sonra altını kapatıyorum.Süslemesini  de çocuklarımla beraber yapıyoruz.

Tam bir ölçüyle yaptığım zaman tarifini eklerim inşallah.

İyi hafta sonları…