İngilizce adı friendship bracelet türkçesi,dostluk(arkadaşlık) bleziği demek.Ben küçükken yaz tatilini  Fethiye’de  geçirirken,bir arkadaşımız bize bunlardan yapardı.O zaman bizim için çok değerliydi.Öyle herkes yapamazdı.

Şimdi kimsenin bu bleziklerden  yaptığını sanmıyorum.Çarşıdaki blezik dükkanlarında  bile rastlayamadım.

Fazla renkli ipim olmadığından sanırım önce ip almam gerekiyor.Yapılışı çok kolay ,bir iki defa normal iple denedim.Tek püf noktası bağlantı noktasını sağlam tutabilmek, örgülü kısmı çok kolay.Yapılışını friendship bracelet başlığı altında netten araştırıp bulabilir,ya da aşağıda linkni verdiğim fransız sitesinden öğrenebilirsiniz.Ben de yaptığım zaman blogumda yayınlamayı düşünüyorum inşaallah.

Linki açtığınızda aşağıya doğru bakınca yapım aşamaları gözüküyor.

Ayrıca sanırım 7-8 yaşındaki çocuğunuzda  bu bleziklerden yapabilir,hatta arkadaşlarına hediye edebilir.

İyi günler…

http://www.teteamodeler.com/junior/fiches/fiches/brico2/braceletbres.htm

