Bugün  bizim memleketin (mardin) en güzel yemeğini yaptım; EROK. Çocuklarımız çok sewiyor.Yapımı konusunda ;size, bu yemeği bilen bir kişiyi yaparken  izlemenizi tawsiye ederim.Ben yıllarca annemden,akrabalarımdan gördüğüm için, göz kararı hazırlayabiliyorum.Ölçü kullanmıyorum.Bizde ,erok un incesi makbuldür.Kalın açmak ayıplanır🙂 (wallahi öyle) aslına bakarsanız ,poğaça gibi kalın açılınca zaten yemek lezzetli olmaz,çünkü hamuruyla haşusu yani içinin eşit olması we de mümkünse hamurun daha da az olması beklenir,bu ağızda hoş bir tad bırakır.Bizim yörede acılı yapmak tercih edilir.bu yüzden haşusuna biraz , pul  kırmızı biber eklenir.Bir de hamuruna sizlerin kişniş diye bildiği bizimse gizbara  dediğimiz baharat ,hawanda döwülerek eklenir.Bu hamurun bir de haşlaması yapılır ki ,biz ona igbebet diyoruz.Bana göre açılışı daha zor.Çünkü İçine iki çeşit bulgur eklenir  we  de patates eklenmediğinden ötürü  hamuru daha farklı olur.

Erokun incesi makbul olduğundan ,hiç yapmazdım🙂 Bu yemeği ilk defa yapmam da büyük kızımın çok etkisi olmuştu. Bana kızarak,ellerini de hamuru yuwarlama işareti yaparak  ”anne sen neden bundan yapmıyorsun,ananem biliyo,babaannem biliyo ,e sen de öğren!!” deyişini hiç unutmuyorum,çok hoşuma gitmişti we işin  enteresan kısmı ,gerçekten de beni cesaretlendirmişti. :)))

haşu(iç dolgusu)

Bu, iç dolgusu (haşu)

bu da, hamuru🙂

🙂 açılışı ,

bu da kızartılmış hali🙂

Biz de ,içli köftenin incesi makbuldür🙂

Selametle kalın…