p2130188.JPG

Bugün çocuklara parmak boyası yaptım.Yapımı çok kolay aynı zaman da toksik madde içermiyor yani zararsız üstelik istediğiniz zaman yapabilirsiniz …Tarif martha stewart’ın sitesinden.Ben ölçüyü esas tarife göre 4 te 1 oranında azalttım.Asıl tarifi veriyorum.Sizde malzemenizin miktarına göre ayarlayabilirsiniz.

parmak boyası:

-4 yemek kaşığı şeker

-yarım cup mısırnişastası

-2 cup soğuk su (cup amerikan ölçüsü)

– gıda boyaları

yapımı:

Öncelikle şekerle nişastayı bir tencereye koyuyoruz ve sonra suyu ekliyoruz.Orta ateşte puding yaparmış gibi karışırıyoruz.karışım kalınlaştığı zaman ateşten alıyoruz.Plastik kaplara koyuyoruz ve gıda boyalarıyla renklendiriyoruz.

not:1.Önceden aldığımız parmak boyası ya da oyun hamuru kutularını atmazsak , kendi yaptığımız ev yapımı malzemeleri koymak için değerlendirebiliriz.

2.Bu tarif gerçek parmak boyası kadar iyi olmasada yine de evde parmak boyası yoksa kullanabileceğim için beni sevindirdi.Aynı zamanda çocuklarda bugün eğlendiler.Denemeye değer…

iyi eğlenceler…

kaynak: marthastewart.com